11.00
Chełmska Biblioteka Publiczna im. Marii Pauiliny Orsetti, ul. Partyzantów 40
Chełmska Biblioteka Publiczna znalazła się wśród 16 instytucji w Polsce, w której są realizowane zadania w ramach Klubu Młodego Programisty. Zajęcia wakacyjne już za nami, teraz zapraszamy na zajęcia w trakcie roku szkolnego. Kluby Młodego Programisty to działanie realizowane przez Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach projektu “Kampanie edukacyjno-informacyjne”, realizowanego w partnerstwie z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową – Państwowym Instytutem Badawczym (NASK) oraz Centrum Nauki Kopernik (CNK). Projekt jest dofinansowany z działania 3.4 Programu Operacyjnego Polska cyfrowa na lata 2014-2020 (POPC).
Zapisy na bezpłatne zajęcia trwające w trakcie roku szkolnego 2022/2023 rozpoczną się 5 września o godz. 11.00 za pośrednictwem witryny internetowej https://www.klubmlodegoprogramisty.pl/. Przygotowane są 3 cykle dla każdej z 3 grup wiekowych. Uczestnik będzie mógł wziąć udział w jednym cyklu. Każdy cykl będzie się składał z 10 spotkań warsztatowych:
- I GRUPA wiekowa, klasy 1-3
Zajęcia dla najmłodszej grupy upłyną pod znakiem poznawania różnych sposobów na naukę programowania i korzystania z nowych technologii. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, co kodowanie ma wspólnego z prostymi, codziennymi czynnościami, a także muzyką, rytmiką, plastyką czy popularnymi grami planszowymi. Stworzą wyjątkową animację z sobą w roli głównej, przeprowadzą wesołe eksperymenty dotyczące grafiki komputerowej oraz nauczą się opowiadać porywające historie, bazujące na samodzielnie zaprogramowanych projektach w programie Scratch. Dzieci będą miały szansę spróbować swoich sił w programowaniu robotów edukacyjnych, a także dowiedzą się, w jaki sposób roboty pomagają w wielu aspektach codziennego życia. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, czy komputer może mieć wymiary 4×5 cm, a także czy marchewka albo jabłko potrafią śpiewać. Znajdziemy czas na eksperymenty inżynierskie, podczas których młodzi programiści i młode programistki za pomocą baterii, diody i kilku innych przedmiotów stworzą latarkę. Wszystko to w atmosferze sprzyjającej kreatywności, współpracy i nauki przez zabawę i twórczość.
I cykl – godz. 15.00 – 16.00 w dniach 13, 20, 27 września; 4, 11, 18, 25 października; 8, 15, 22 listopada
II cykl – godz. 16.15 – 17.15 w dniach 13, 20, 27 września; 4, 11, 18, 25 października; 8, 15, 22 listopada
III cykl – godz. 15.00 – 16.00 w dniach 10, 17, 24 października, 7, 14, 21, 28 listopada, 5, 12 grudnia, 9 stycznia
- II GRUPA wiekowa, klasy 4-5
Spotkania w ramach kursu dla uczniów i uczennic klas 4-5 to gwarancja świetnej zabawy, współpracy, kreatywności i aktywności. Co mamy w planach? Między innymi kreatywne, oryginalne i nietuzinkowe zabawy ze Scratchem, narzędziem do nauki programowania oraz połączenie go z eksperymentami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Uczestnicy i uczestniczki poznają dwa narzędzia do projektowania i programowania aplikacji mobilnych, po czym stworzą swoją autorską grę na smartfona. Dzięki możliwości pracy z robotami edukacyjnymi, stworzą pojazdy na kształt łazików marsjańskich, które następnie wprawią w ruch, realizując misję na Księżycu. Młodzi programiści i młode programistki staną się ponadto autorami i autorkami interaktywnego plakatu, a także wezmą udział w wyzwaniu polegającym na projektowaniu wynalazku.
I cykl – godz. 17.30 – 18.30 w dniach 13, 20, 27 września; 4, 11, 18, 25 października; 8, 15, 22 listopada
II cykl – godz. 16.15 – 17.15 w dniach 10, 17, 24 października, 7, 14, 21, 28 listopada, 5, 12 grudnia, 9 stycznia
III cykl – godz. 17.30 – 18.30 w dniach 10, 17, 24 października, 7, 14, 21, 28 listopada, 5, 12 grudnia, 9 stycznia
- III GRUPA wiekowa, klasy 6-8
Kurs dla uczniów i uczennic klas 6-8 to duża dawka programistycznych wyzwań, nauki przez działanie, współpracy z rówieśnikami oraz rówieśniczkami i – oczywiście – dobrej zabawy. Młodzież sprawdzi, jak uczą się komputery, przeprowadzając trening uczenia maszynowego w zakresie rozpoznawania grafiki i dźwięku. Z biernych użytkowników uczestnicy i uczestniczki staną się twórcami oraz twórczyniami gry komputerowej. Korzystając ze zdobytej wiedzy na temat programowania wizualnego i tekstowego wezmą udział w wyzwaniu wydostania się z programistycznego escape roomu. Podczas kursu sprawdzimy, czy umiejętność programowania przydaje się podczas komponowania muzyki czy tworzenia układów tańca. Roboty edukacyjne pomogą w doskonaleniu umiejętności tworzenia skryptów precyzyjnego ruchu po torze przeszkód, a mikrokomputery dadzą szansę na realizację dwóch niezwykłych wynalazków, służących zdrowiu i naszej planecie.
I cykl – godz. 16.00 – 17.30 – w dniach 12, 19, 26 września; 3 ,10, 17, 24 października; 7, 14, 21 listopada
II cykl – godz. 16.00 – 17.30 – w dniach 4, 11, 18, 25 października, 8, 15, 22, 29 listopada, 6, 13 grudnia
III cykl – godz. 16.00 – 17.30 w dniach 14, 21, 28 września, 5, 12, 19, 26 października; 2, 9, 16 listopada
Zastrzegamy ewentualne zmiany w harmonogramie. Więcej informacji w Wypożyczalni i Czytelni dla Dzieci, nr tel. 82 564 28 40.